מהו גילוי מרצון

גילוי מרצון

גילוי מרצון הינו נוהל שרשות המיסים מאפשרת, על מנת לאפשר לכל אזרח לדווח על עבירות המס שהוא ביצע ולשלם את החובות שלו, תוך כדי הנאה מחסינות פלילית. המטרה היא כמובן לעודד את האזרחים שביצעו עבירות מס, להודות עליהן ולתקן את מעשיהם, ללא שניתן יהיה להאשים אותם בעבירות פליליות. היום במדינת ישראל עבירת מס נחשבת לעבירה פלילית, ולכן חשוב להיות מודעים לכך לכל אורך הדרך. מדינות רבות מנהלות בשנים האחרונות מלחמה בהון השחור, לכן הנוהל של גילוי מרצון נחשב לאחד הנהלים החיוניים ביותר למטרה זו. במקום שהמדינה תצטרך להשקיע זמן ומשאבים באיתור מעלימי המס השונים, ניתן לספק להם את האפשרות להודות בטעויות שלהם מבלי לתבוע אותם. עם זאת, יש לציין כי על מנת ליהנות מהחסינות הפלילית, יש לוודא כי תנאים מסוימים מתקיימים בפועל.

כל מה שחשוב לדעת לגבי נוהל גילוי מרצון

כאמור, מדובר על נוהל שמטרתו לאפשר לחייבים במס להסדיר את החובות שלהם מול רשויות המס. עם זאת, יש לציין כי התהליך אמור להתרחש בתום לב, כלומר המדווח חייב למסור את כל הפרטים הרלוונטיים, כולל כל הטפסים והאישורים המתבקשים לגבי ההכנסות שלו במהלך התקופה שעליה הוא מדווח. רשות המיסים מספקת מספר מסלולי דיווח שונים, כולל המסלול הרגיל, המסלול המקוצר ואף מסלול אנונימי שאינו מחייב את חשיפת הפרטים האישיים שלכם, עד לקבלת האישור על חסינות פלילית. כמו כן, כדאי לציין כי אדם שכבר מתנהלת נגדו חקירה על ידי רשות המיסים, אינו זכאי להגיש בקשה לגילוי מרצון. כמו כן, רשות המיסים יכולה לסרב לבקשה, במידה וכנגד החייב מתנהלת חקירה עקיפה, הקשורה לבן או בת זוגו, חברה בבעלות משותפת וכדומה. כמו כן, יש לציין כי מדובר על זכות חד פעמית, כך שלא ניתן להגיש בקשה לגילוי מרצון יותר מפעם אחת.

> הכירו את המושג פסילת ספרים

לסיכום, אם ביצעתם עבירות מס ואתם מעוניינים לדווח עליהן לרשויות המס, הגשת בקשה לגילוי מרצון היא הדרך הנכונה עבורכם. עם זאת, מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם שקט נפשי.

דיני נזיקין כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עבירות כלכליות – פנו לעורך דין בהקדם
אם נתפסתם על ביצוע של עבירות כלכליות אז יהיה נחוץ מצדכם להימנע מבזבוז זמן ולוודא כי אתם פונים אל...
קרא עוד »
דצמ 16, 2021
פארק בבלי – הפרויקט שכולם מדברים עליו
אפשר לראות בבירור כי פארק בבלי הוא כזה שמשך לא מעט תשומת לב לאורך השנים וזאת מכיוון שהוא כולל בתוכו...
קרא עוד »
יונ 30, 2022
סיבות חשובות ללמוד אנגלית
לימוד אנגלית היא מיומנות שחשובה לא רק לאנשים שרוצים ללמוד בארצות הברית או בקנדה, אלא גם למי שרוצה...
קרא עוד »
דצמ 24, 2022