על איזה הכנסות בעלי אזרחות אמריקאית שחיים בארץ צריכים לדווח?

ישראלים רבים בעלי אזרחות אמריקאית בוחרים להתגורר בישראל תוך שמירה על חובות מסוימות כלפי הרשויות האמריקאיות. חובה משמעותית אחת היא החובה לדווח על סוגים מסוימים של הכנסות לרשויות בארה"ב. נבחן שתי סנקציות שעלולות לעמוד בפני אנשים בגין אי דיווח על הכנסות כנדרש על ידי ממשלת ארה"ב וגם על מה צריך לדווח.

הכנסות שחייבות דיווח עבור בעלי אזרחות אמריקאית שחיים בארץ

כאשר אזרחים אמריקאים חיים בישראל, הם עדיין כפופים למיסוי אמריקאי על הכנסתם ברחבי העולם. הם נדרשים לדווח על סוגים שונים של הכנסה למס הכנסה (IRS). הנה כמה מקורות הכנסה עיקריים שעליהם אזרחים אמריקאים החיים בישראל צריכים לדווח:

  • הכנסה מרווחת: זה כולל שכר, משכורות, טיפים ובונוסים שהתקבלו מעבודה בישראל או בכל מקום אחר בעולם. אזרחים אמריקאים חייבים לדווח על כל ההכנסות שהרוויחו, גם אם כבר שולמו מסים בישראל.
  • הכנסה מעצמאים: אם אתה מפעיל עסק או עובד כפרילנסר או קבלן עצמאי בישראל, עליך לדווח על ההכנסה שאתה מפיק מפעילויות אלו. זה כולל הכנסה מייעוץ, שירותים מקצועיים וכל עבודה עצמאית אחרת.
  • הכנסה משכירות: אם בבעלותך נכס להשכרה בישראל או בכל מקום אחר, יש לדווח למס הכנסה על הכנסות השכירות שתקבל. זה כולל נכסים למגורים או מסחריים וכל הוצאות נלוות צריך להיות מתועד כראוי.
  • הכנסה מהשקעות: יש לדווח על הכנסות מהשקעות כגון דיבידנדים, ריבית ורווחי הון. זה כולל הכנסה ממניות ישראליות, אג"ח, קרנות נאמנות או כל כלי השקעה אחרים.
  • הכנסה פנסיה: אם אתה מקבל הכנסה מחשבון פנסיה, קצבה או פרישה, יש לדווח על כך. זה כולל חלוקות מתכניות פרישה ישראליות או כל הכנסה פרישה אחרת שהתקבלה בזמן מגורים בישראל.
  • הטבות ביטוח לאומי: הטבות ביטוח לאומי כפופות בדרך כלל למיסוי בארה"ב. אם אתה מקבל קצבאות ביטוח לאומי בזמן שאתה חי בישראל, עליך לדווח עליהן למס הכנסה.
  • חשבונות בנק זרים: אם יש לך חשבונות פיננסיים בישראל או בכל מדינה זרה אחרת עם ערך משולב של $10,000 או יותר בכל שלב במהלך השנה, עליך להגיש דו"ח של חשבונות בנק ופיננסיים זרים (FBAR) למחלקת ארה"ב מִשׂרַד הַאוֹצָר.

היכנסו לאתר לפרטים אודות ייעוץ מס אמריקאי https://www.americandocs.co.il/united-states-tax-counseling/

הכנסות בעלי אזרחות אמריקאית – מה קורה אם לא מדווחים 

קנסות כספיים: אנשים שאינם מדווחים על הכנסותיהם כנדרש על פי חוקי המס בארה"ב עלולים לעמוד בפני קנסות כספיים. למס הכנסה, רשות המסים האמריקאית, יש סמכות להטיל קנסות על אי ציות. העונשים יכולים להשתנות בהתאם לנסיבות, אך לעתים קרובות הם כרוכים בקנסות כספיים המוטלים על בסיס סכום ההכנסה הלא מדווחת. עונשים אלה יכולים להצטבר עם הזמן, מה שעלול לגרום לנטל כספי משמעותי עבור הפרט.

השלכות משפטיות: לאי דיווח על הכנסות יכולות להיות גם השלכות משפטיות. ממשלת ארה"ב רואה באי דיווח מכוון על הכנסות הפרה של חוקי המס, שניתן לראות בה העלמת מס. העלמת מס היא עבירה חמורה שדינה העמדה לדין פלילי. אם יורשעו, אנשים עלולים לעמוד בפני השלכות משפטיות, כולל קנסות ואפילו מאסר. חשוב לציין כי חומרת ההשלכות המשפטיות עשויה להשתנות בהתאם לנסיבות ולגובה ההכנסה המעורבת.

חשוב מאוד שישראלים בעלי אזרחות אמריקאית יבינו את חובותיהם ויבטיחו עמידה בחוקי המס האמריקאיים. כדי לעמוד בחובות אלה, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום המס המכירים את דרישות המס הספציפיות עבור בעלי אזרחות כפולה החיים בישראל. אנשי מקצוע אלה יכולים לספק הדרכה לגבי דיווח נכון על הכנסות ולעזור להימנע מסנקציות פוטנציאליות על אי ציות.  מידע נוסף באתר אמריקן דוקס

ראוי לציין כי המידע המסופק במדריך זה נועד לשמש כסקירה כללית, ואנשים צריכים לפנות לייעוץ מקצועי כדי להבין באופן מלא את חובות המס הספציפיות שלהם ואת דרישות הדיווח שלהם לרשויות בארה"ב.

דיני נזיקין כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשיפת היסודות של ניהול כלכלת משפחה
בתחום הכספים המשפחתיים, הבנה מעמיקה של הדברים החיוניים יכולה לעשות את כל ההבדל. הצטרפו אליי, כשאני...
קרא עוד »
פבר 27, 2024
היבטים מהותיים של ניתוק תושבות
בעידן שבו ניידות עולמית הופכת לנורמה, הבנת המורכבות של ניתוק תושבות רלוונטית מתמיד. תהליך זה, שלעתים...
קרא עוד »
דצמ 10, 2023
תמלול לבית משפט – מה צריך לדעת?
רוצים להשתמש בתמלול בתור ראיה בבית המשפט? כאשר מכינים תמלול לבית משפט, יש להביא בחשבון את הדרך שבה...
קרא עוד »
אוק 03, 2021