מה הן ההשלכות של פסילת ספרים במס הכנסה? 

מי שיש לו עסק חדש או ותיק – יודע כי עם רשויות המס – לא מתעסקים! ובכול זאת ישנו מי ש'מנסה את מזלו' ומנהל את מסמכי הנהלת החשבונות שלו בצורה לא זהירה, ואף לעיתים מעלים מסמכים בכוונה תחילה – זאת כדי לשלם פחות מיסים.

זה נכון, בעלי עסקים קטנים, מרגישים את מלוא העול על כתפם, בעוד שהם משלמים אחוזי מס גבוהים ביחס לשכירים, וביחס להכנסות. לכן רבים מתמודדים עם פסילת ספרים במס ההכנסה. אבל מה זה אומר? וכיצד מתמודדים? הכול בהמשך.

מי שיקבל מכתב ובו מצוין כי יש ליקויים במסמכים ובספרי הנהלת החשבונות שלו; כדאי שיתייעץ באופן מהיר עם מנהל חשבונות, או עם עורך דין לתכנון מס מומלץ. פסילה כזאת מעידה בדרך כלל על כך שהספרים נוהלו באופן שגוי ולא בהתאם להוראות של רשויות המיסים. לכן התייעצות ראשונית  עם עורך דין – נחוצה. 

מה זה אומר – ניהול ספרי חשבונות? 

אנשים פרטיים ובעיקר בעלי עסקים; חייבים לדווח ולרשום הכנסות, זאת בתוך דוחות אותם מעבירים אל רשויות המס, בעוד שרבים מנהלים את הספרים על ידי שירות של רואה חשבון מיומן. במקרים ויש אי התאמות כאלה ואחרות שמעלות חשד כי הנישום ניסה להעלים הכנסות – יקבל הנישום התראה על פסילת ספרים וליקויים בדוחות שהעביר למס הכנסה. 

מה יכול להוביל לפסילת ספרים? 

מצב בו מתרחשת פסילת ספרים הוא כזה בו התגלו ליקויים מהותיים בביקורת המס. כמו גם במקרים בהם הספרים אינם תואמים את ההוראות של רשויות המס. לעיתים ישנה היעדרות רישום משמעותית של תקבולים, בעוד שליקויים כאלה יובילו לבחינת הספרים של הנישום באופן מעמיק. 

במידה ויתגלו הפרות חמורות – עלול בעל העסק או האדם הפרטי לשלם קנסות גבוהים, כמו גם לסבול מסנקציות ואף עונשי מאסר הקבועים בחוק. לכן חשוב תמיד לפנות אל עורך דין מס הכנסה מקצועי, שיעזור למזער נזקים ולצאת מהתסבוכת על הצד הטוב ביותר. 

 

דיני נזיקין כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פענוח קורס שוק ההון: התאמה וציפיות ריאליות
בעולם המורכב של מסחר בבורסה, הדרך למקצועיות כרוכה לרוב בחיפוש אחר הכוונה באמצעות קורס שוק ההון....
קרא עוד »
ינו 24, 2024
מתי תזדקק לשירות עורך דין תעבורה
טסת על הכביש וצולמת?  שתית אלכוהול, נהגת ונתפסת? נתפסת במהלך נהיגה בהשפעת סם? היית מעורב בתאונת דרכים...
קרא עוד »
אוג 06, 2019
קניית אזרחות זרה, האם זה אפשרי?
אנשים רבים מעוניינים בקבלת אזרחות נוספת על האזרחות בה הם מחזיקים ולא רק בישראל, למעשה השוק שנחשב להכי...
קרא עוד »
אפר 21, 2019