איך להתמודד עם מעצר בצבא

מעצר בצבא

קיבלתם עדכון מבהיל מחבר טוב של ילדכם כי יש סיכוי שהילד שלכם נעצר ומוחזק בכלא צבאי. מעצר בצבא הוא לא עניין פשוט כלל, ממש כמו מעצר בבית כלא "רגיל" עבור כל אזרח מן השורה שעבר עבירה כזו או אחרת. כיוון שלאחר תהליך הגיוס החיילים הופכים להיות באחריות צה"ל, כך גם תהליכי החקירה והמעצר מופקדים בידיה של המערכת הצבאית וחייל סורר נשלח לרצות תקופת מאסר בכלא צבאי.

כדי להבין איך להתמודד עם מעצר צבאי, הן עבור החייל העצור והן עבור בני המשפחה הדואגים, נרחיב במאמר הנוכחי על נושא הכלא הצבאי, התקנות המתייחסות לזכויות החייל ובני משפחתו, וכן הצורך בפנייה אל עו"ד צבאי מקצועי ומנוסה בתחום.

דברים שכדאי לדעת על כלא צבאי

חיילים מגיעים לכלא צבאי לאחר שעברו משפט צבאי בגין מעשה ועבירה שביצעו, בין אם מדובר על עבירת משמעת כמו הירדמות בשמירה או עבירה פלילית של אלימות או החזקת סמים. כמו בתהליכי מאסר אזרחיים, גם חיילים עצורים עשויים לעמוד בפני כתב אישום ולרצות את עונש המאסר בכלא צבאי כל עוד הם במסגרת תקופת שירות החובה שלהם.

במדינת ישראל קיימים שלושה בתי כלא צבאיים -כלא 4, כלא 6 וכן כלא 400 שהינו כלא ייעודי עבור חיילות עצורות. במקרה שחייל נעצר ומועבר לכלא צבאי, המשפחה שלו רשאית לברר על מצבו והכלא בו הוא מוחזק דרך קצין העיר, ובאותו מעמד גם לבקש לתאם ביקור משפחתי עם החייל. לרוב חיילים עצורים זכאים לביקור משפחות מהיום השמיני למעצרם, ואילו עבור חיילים נשואים או חיילי מילואים הביקור המשפחתי יכול להיעשות כבר מהיום השלישי למעצר.

מתי כדאי לפנות אל עורך דין צבאי?

כדי להבטיח כי ילדכם האהוב מוחזק בכלא הצבאי ומקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו,
מומלץ לפנות בהקדם לייעוץ מקצועי של עו"ד צבאי אבי פינרסקי שיוכל לסייע לכם בתהליך המורכב, להגיע לפגישות עם החייל וכמובן יפעל לצורך שחרורו מהמעצר.

דיני נזיקין כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם ניתן לכפות בדיקת אבהות?
נתחיל מהסוף ונבהיר כי על פי התיקון לחוק מידע גנטי משנת 2008, בית המשפט רשאי לכפות בדיקת אבהות על אף...
קרא עוד »
דצמ 24, 2020
מגשרת
גישור, הוא הליך בו הצדדים דנים בסכסוכיהם בסיוע אדם חסר פניות, המסייע להם להגיע להסדר. זו עשויה להיות...
קרא עוד »
מרץ 11, 2021
עורך דין ביטוח לאומי – הדרך שלכם לניצחון עוברת אתו
לקוחות רבים אשר מתמודדים עם עוולות שונות של המוסד לביטוח לאומי, פונים לעורך דין אשר מתמקצע בתחום זה...
קרא עוד »
יונ 24, 2020