תרגום נוטריוני מקצועי בנושאים שונים

תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני נעשה באמצעות נוטריון שיכול לתרגם את המסמך או לאשר תרגום שנעשה בידי אדם אחר, מומחה לשפת היעד. תרגום נוטריוני נדרש בנושאים שונים שבין הפרט למוסדות מדינה ואחרים. הוא עשוי להידרש להציג מסמכי תרגום עבור תעודות שצבא בעבר, מסמכים מזהים והסכמים שונים עליהם חתם בעבר. מסמך חתום נוטריונית מהווה אמת חלוטה עבור כל בר-דעת, ולכן הוא נדרש במצבים רבים על מנת לוודא שהמבוטא במסמך הוא אכן אמת. המשתמשים השונים בתרגום הנוטריוני הם ברי-סמכא שאינם דוברים את שפתו המקורית של המסמך והם זקוקים לניסוח בשפתם שלהם.

תעודות ומסמכים מזהים

כשאדם מסוים מצוי בתהליכי הגירה, הוא עשוי להידרש למסמך כמו תרגום נוטריוני על מנת להציגו במהלך הסדרתה. ניתן לתרגם מסמכים מזהים, תעודות לידה וכל פרט אחר לו נדרש האדם המהגר. תרגום נוטריוני מסוג זה מתבצע על ידי נוטריון דובר השפה, אשר בקיא בה ומכיר אותה מלפני ולפנים. ואולם, במידה ואתם עובדים עם נוטריון שמתעסק בשפה שונה לחלוטין, הוא עדיין יכול לאשר את התרגום שלכם אם הסדרתם תרגום של מומחה. בדרך כלל, אותו נוטריון יבחר את המומחה או יפנה אליו במסגרת שיתוף פעולה, ולאחר מכן יאשר את התרגום שלו.

מסמכי לימודים וגיליונות ציונים

מסמכים אלה מאד מבוקשים לתרגום עבור המבקשים ללמוד בחו"ל. המוסדות לא תמיד יוכלו לדעת למה התכוונו במקום הלימודים בארץ כשניסחו שם של מקצוע לימוד מסוים בדרך ייחודית והם יצטרכו לאמת ששם המקצוע הוא אכן מה שסברו שם. לצד גיליון הציונים, יידרש תרגום נוטריוני גם של אישור שהסטודנט היה תלמיד באותו מוסד באותן שנים.

תרגום מסמכים וחוזים בין חברות בארץ לחברות בחו"ל

פעמים רבות ייווצרו שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות בחו"ל והסכמים יידרשו לתרגום נוטריוני. התרגומים נעשים גם עבור הלקוח, החברה הישראלית שמבקשת להכיר לעומק את ההסכם שנוסח על ידי החברה בחו"ל, וגם עבור הספק, החברה בחו"ל, במידה שאתם הם אלה שניסחו את החוזה, לדרישתה. הנוטריון שיטפל לכם בתרגום יכול לבצעו באופן ישיר או באישור, לאחר שהוא נמסר לטיפולו של מומחה לאותה שפה.

חשיבות הנוטריון בתרגומים

תרגום נוטריוני הוא משימה שנדרשת לביצוע לא רק מהטעמים המשפטיים הטהורים אלא גם לנוכח כך שמדובר בשפות דיבור. שפות, שלא כמו מדע מדויק, אינן בנויות מילה-מילה ביחס לאחרות. בשפות כמו ערבית, למשל, ישנם ביטויים מרומזים שכוונתם בשפות מערביות היא לתיאור תכונות פשטני יותר. גם הדקדוק בשפות השונות מעיד על כוונות שונות לחלוטין בין אחת לרעותה. לכן, חשוב לשכור שירות מנוטריון שבקיא בהלכות אותה שפה, מבין למה התכוונו מנסחי המסמך המקורי ולהצליב את המידע על מנת ליצור מסמך חדש שיבטא בדיוק את אותו דבר, בהתאם לכללים של השפה החדשה. בדרך זו אתם מבטיחים כי מקבלי המסמך יבינו את הכוונות ויפעלו מולכם בהתאם.

דיני נזיקין כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו חוק איסור לשון הרע?
לשון הרע דבר נורא. לשון הרע זה כבר מזמן לא רק איזה עניין קטן אשר מוזכר בתנ''ך. בימינו אנו לשון הרע מקבלת...
קרא עוד »
אפר 20, 2021
בודק שכר
אדם שבודק שכר הוא אדם שאוסף ומוודא נתונים על שכר העובדים. עבודה זו נעשית בעיקר על ידי משרד העבודה...
קרא עוד »
נוב 10, 2022
איך ניגשים לערעור על פס"ד צבאי
בדומה לבתי משפט אזרחיים, גם בתי משפט צבאיים מאפשרים לנו להגיש ערעור על כל פסק דין שניתן על ידי שופטים....
קרא עוד »
ספט 05, 2022