הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי שלב אחר שלב

במסגרת תפקידכם בעבודה נפגעתם במהלך סחיבת ארגזים כבדים אל שטח החנות, ולכן הייתם צריכים לפנות לקבלת טיפול רפואי ולהחלים בביתכם במשך מספר חודשים. בנוסף לפגיעה הפיזית שגורמת לכם כאבים ואי נעימות, עליכם לדאוג בנוגע להפסקת העבודה השוטפת וכמובן הכנסת משכורת חודשית.

כאן המקום לציין כי בעניין הכספי אין לכם מה לדאוג כלל, כיוון שעצם הפגיעה במהלך העבודה מעניקה לכם את הזכות להיות מוכרים כנפגעי תאונת עבודה, ומכאן עומדות לטובתכם זכויות אותן תוכלו לממש לאחר הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי.

 

כיצד ניתן להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף הממשלתי האחראי על מתן פיצויים ותגמולים כספיים לאזרחי המדינה, גם במקרים בהם עובדים נפצעים בעבודתם וכתוצאה מכך נבצר מהם להמשיך לעבוד בצורה שגרתית. הודות לכך תוכלו להתאושש ולהתחזק בביתכם בעקבות הפציעה, ולקבל קצבה חודשית שתסייע לכם להמשיך ולהתקיים כרגיל מבחינה כלכלית.

את התביעה לביטוח לאומי ניתן להגיש דרך סניף ביטוח לאומי הנמצא במקום מגוריכם, זאת לא יאוחר מתקופת זמן של 12 חודשים מיום הפציעה בעבודה. לכן ההמלצה היא להגיש את התביעה במועד המוקדם ביותר מהתרחש הפציעה, וכך לא לפגוע בזכאות לקבלת דמי פגיעה בגין תאונת עבודה.

 

אילו מסמכים יש לצרף לטופס התביעה?

טופס התביעה צריך להיות ממולא ע"י המעסיק, ואליו יש לצרף טופס רפואי שימולא באמצעות הרופא המטפל שלכם בקופת החולים. במידה ובצע אשפוז בבית החולים בעקבות הפציעה, יש לצרף גם את המסמכים הרפואיים מהמיון.

 

כיצד ניתן לייעל את תהליך הגשת התביעה?

תהליך הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי כרוך בתהליכי בירוקרטיה רבים, לכן כדאי ומומלץ לייעל את כל התהליך באמצעות ייעוץ וליווי של עורך דין תביעות ביטוח לאומי וגופים ממשלתיים אחרים.

 

התייעצו עוד היום עם עורך דין שלמה לוי.

דיני נזיקין כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יזם? 5 יתרונות של עורך דין לליווי יזמים שחשוב להכיר
פנייה אל עורך דין לליווי יזמים תוכל להיות בעלת חשיבות יוצאת דופן עבור כל אחד מכם שירצה להתקדם עם...
קרא עוד »
יונ 27, 2021
מה חשוב שיהיה מנוסח בהסכם ממון?
עומדים לקראת ניסוח הסכם ממון? חשוב לכם להיות רגועים ובטוחים כי הכול כתוב וערוך, ואתם מוגנים? בואו...
קרא עוד »
אפר 07, 2019
הבנת פיצויי פיטורין: שיקולים מרכזיים
פיצויי פיטורים הם סוג של פיצוי שעובדים עשויים לקבל כאשר יחסי העבודה שלהם מסתיימים ללא סיבה. הסדר זה...
קרא עוד »
יול 31, 2023